تایید یا احراز هویت دو مرحله‌ ای (2FA) چیست + آموزش فعال سازی

تأیید دو مرحله ای یک یا چند لایه امنیتی قوی به حساب شما اضافه می کند. ضمن توضیح در مورد 2FA نحوه فعال سازی آن را آموزش می دهیم.

افزایش سواد مجرمان سایبری و توسعه ابزارهای هک و سرقت در اختیار آنها باعث شده است که یک رمز عبور عادی، هر چند قوی و طولانی، دیگر برای محافظت از حساب های کاربری شما در سراسر اینترنت کافی نباشد. هکرها به راحتی این لایه امنیتی را دور می زنند، بنابراین بهتر است برخی حفاظت های دیگر را در اطراف حساب های خود قرار دهیم. برای این منظور از تایید دو مرحله ای یا احراز هویت دو مرحله ای استفاده می کنیم. خوشبختانه امکان فعال سازی آن برای حساب کاربری شما در اپلیکیشن و وب سایت صرافی بیت 24 وجود دارد.

وقتی 2FA را برای یک حساب فعال می‌کنید، دیگر برای ورود به سیستم وارد کردن رمز عبور کافی نیست، بلکه یک کد یک بار مصرف به شماره موبایل، ایمیل یا یک برنامه تولیدکننده کد یکبار مصرف (مانند Google Authenticator) ارسال می‌شود. همچنین وارد کنید اگر سرویس یا اپلیکیشن اینترنتی مورد نظر پشتیبانی می شود، می توانید همه آنها را همزمان فعال کرده و امنیت بالاتری را برای حساب کاربری خود فراهم کنید.

به خاطر داشته باشید که فعال کردن تایید دو مرحله ای به معنای امنیت 100% برای یک حساب کاربری نیست و اگر بی دقتی کنید، ممکن است همچنان به هکرها دسترسی داشته باشید، اما حداقل می توانید مطمئن باشید که اگر رمز عبور شما فاش شده باشد، حساب دیگر در معرض خطر نیست. نخواهد بود. تصور کنید که شخصی رمز عبور حساب شما را با استفاده از ترفندی در تلاش فیشینگ به دست آورده است. اگر او بتواند شما را فریب دهد و کد یکبار مصرف شما را خیلی سریع (مستقیم یا غیرمستقیم از طریق هک) در طول یک حمله فیشینگ دریافت کند، 2FA هیچ کاری برای محافظت از حساب شما انجام نداده است!
نحوه فعال کردن تأیید دو مرحله ای برای حساب کاربری Bit24
در اپلیکیشن Bit24 به قسمت My Bit24 رفته و سپس بر روی گزینه Security Settings کلیک کنید. در مرحله بعد لیستی از گزینه های موجود را مشاهده خواهید کرد. به طور پیش فرض، 2FA با پیامک فعال است.

احراز هویت دو مرحله ای

برای نیاز به وارد کردن کد ارسال شده به آدرس ایمیل مورد نظر خود، وارد بخش "تأیید ایمیل دو مرحله ای" شوید. پس از وارد کردن آدرس ایمیل مورد نظر، روی «دریافت کد» کلیک کنید و بقیه مراحل را دنبال کنید. برای فعال سازی احراز هویت دو مرحله ای با استفاده از اپلیکیشن Google Authenticator، در صفحه تنظیمات امنیتی، گزینه “Google two-step verification” را کلیک کنید و پس از دانلود و نصب این اپلیکیشن از فروشگاه گوگل پلی، کد نشان داده شده در این مورد صفحه برای شما نمایش داده خواهد شد. داده ها را در نرم افزار وارد کنید.

 

منبع: support.microsoft.com



می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: